lördag 2 juli 2011

När det inte blir som man tänkt!

de blir inte alltid som man planerat. Hade ju tänkt svetsa ihop något som klätterhortensian kan växa mot men kände att tiden gick och jag hittade inte det material jag ville ha så det blev till att be Kai hjälpa mej att sätta upp denna träkonstruktionen istället (eller så länge)

tog kort från båda hållen.

Det verkar ju så lätt att så krasse, men varför lyckas inte jag???? någon som vet hur man ska göra för att lyckas? Det är rätt många veckor sen jag planterade dessa.


Och vad tog de åt plommonträdet? de blommade så vackert i våras men nu? de är helt dött. Det enda som vi kan komma på att vi gjort är att såga ner ett träd som stod framför men de var förra året.


Och här kommer en bild från vår sämsta sida av vår trädgård :) Här slänger vi en massa trägårdsavfall o annat. Se vad som kommit upp :) vi slängde gamla potatis i höstas och nu har de börjat växa, en ringfingerblomma har oxå kommit upp där och i högra hörnet kan man se en solros som är på god väg upp :)


de blir inte alltid som man tänkt och då får man göra det bästa av det som sker :) Ha en bra lördag Kram Suss

17 kommentarer:

M/S Design sa...

Håller med! det blir inte alltid som man tänkt sig,vissa fall blir det bättre!
Synd på det stora plomonträdet, undrar vad det beror på!
Njut av värmen
Mariana

bokhyllan sa...

Oj, lite konstigt kanske. Men ringfinerblomman är fin!
Kram.

Skaparglädje sa...

Jag har många ställen i trädgården som inte blev som det skulle. Så om det är någon tröst så är du inte ensam. Men det är bara att ta nya tag.
Kram!

Charlotta sa...

Det blir oftast inte som man tänkt tycker jag. ;) Ibland sämre, ofta förvånansvärt nog bättre. <:-) I alla fall annorlunda.

Trist med ditt plommonträd - där skulle jag inte våga vara optimist, men i trädgården ska man aldrig ta något för givet och framför allt inte skynda. Med is i magen och lite tur kanske det kommer igen. Vi hittade ett plommonträd på vår tomt i ett snår (2700kvm - inte sååå stor) två år efter att vi flyttat hit. ;) Har man upplevt det så tror man ändå på plommonträdens överlevnadsförmåga. :) (Förklaring till snåren är att förre ägaren bara hade klippt gräset på ca 500 kvm. Det tog ett par år att leta fram tomtgränsen.)

Önskar en skön helg!

PS. Vill du ha en rosa blodnäva, så e-posta bara din adress så skickar jag ett kraftigt rotskott på posten. (I mördarsniglarnas århundrade ska man vara försiktigt med att dela plantor, men vi har ännu klarat oss från den plågan.) livetmedleran(snabel-a)gmail.com

Lena/isklockan sa...

Ja, jag håller med dig . Det blir inte alltid som man tänkt.

I år går det inte alls att så vanlig plocksallad . Vet inte vad jag gör för fel:-(

Vi har också ett träd ( körsbär ) som blir sämre och sämre för varje år vi bott här . Och nu i våras fick vi se att det håller på att ruttna. Synd ...för det gav en sån otrolig mängd bär första året vi bodde här.

Kram

sylvi sa...

Hienohan tuosta tuli,
Hortensia kyllä siinä viihtyy ja ohta peittää koko puun.
Kram ♥

Rosor och Pioner sa...

Nej, det är inte alltid det blir som man tänkt sig...ibland bättre,ibland sämre. Jag tycker din konstruktion blev bra.
När det gäller att så verkar det som att en del år går det bättre och andra sämre, iår blev det sämre.
Ha en fin kväll
Kram

Monica sa...

Nog är det konstigt när träd el andra plantor bara dör så där ... Vår prydnadskörsbär dog oxå helt plötsligt???? Må så gott i sommar ärmen!
Tjingeling

Lena/isklockan sa...

Hej igen!

Jo Paris ska jag till fler gånger. En otrolig stad.Finns mycket att utforska.

Kram

Mia sa...

Det är något med fruktträden iår, jag har sett flera såna exempel, vad kommer det av?
Även om det inte blir om tänkt kan det bli fint ändå tycker jag. Konstruktionen ser bra ut :)

ritva sa...

Hienosti olet laittanut,hyvä tulee .Halit:)

Emelie sa...

Det är sällan saker blir som man tänkt sej...lika bra att ge upp och gilla läget, det blir ju oftast bra ändå :) Ha en trevlig kväll! :)

Lisa sa...

vad kul med "skräphögen"! Det är lite som med min pumpa = )
Vad bra att det inte blev som du tänkt dig. Jaag har en liten klätterhortensia (fortfarande i kruka sedan i höstas, den klarade vintern galant) som inte fått någon plats. En sån klätterställning som Kai byggt kunde vara något. Enkelt dessutom (kanske ett jobb för maken som kommer hem nästa helg, hihi).
Jättekul att se vad som händer hos dig och tack för alla fina kommentarer! Ha nu en kalasfin kväll! Det har jag, Tasse o Kråkan. Sitter ute o myser = )
Kram!

Lotta sa...

Ja, det där känns igen! Jag har ett stort gullregnsträd som började slå ut och blomma och sen tvärdog, och mina tobaksplantor är fortfarande 3 cm höga. Ibland fattar man ingenting.
Kram

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

gillar det "blandade" hörnet! Det är som en liten överraskning varje år! Uppfriskande!
kram

Anonym sa...

AJ, det ser ju bitvis riktigt illa ut...!
Jag brukar få till både det ena OCH det andra, men just Krasse och Ringblommor som ALLTID påstås vara det lättaste man kan så, det vill sig INTE!
Jag har provat massor av olika sorter, olika jordsorter (köpejord), mycket näring, lite näring, sol, skugga, torka, dränka!!! INGET fungerar, så nu ger jag upp dem och ger mig på sorter som anses vara "svårare", hehe.

Anonym sa...

Intressant med krassen - jag har heller aldrig lyckats. Och eftersom jag hatar att misslyckas, struntar jag numera att ens försöka med sådant som inte vill.

Det är en väldigt lyckad skräphög du har, både nyttig och vacker.

Ha det bra!
Ulla Laiho
http://www.minnatur.blogspot.com/