lördag 30 mars 2013

Söndagsfoto - Påsk

Då har vi redan kommit till Påsken. Och idag önskar jag att ni haft en riktigt skön helg och att den fortsätter så. Temat var ju Påsk och så här tolkar jag det:
Hade en liten påskkärring på besök.
 För något år sedan vann jag denna vackra påskkärring Hedvig  från någon här i bloggvärlden och den får komma fram varje påsk (har inte så mycket annat som jag tar fram)

 När vi var ute och gick idag såg jag denna påskgula lilla efterlängtade tussilago. Tänk vad glädje den för med sig när man ser de första :)
Så nu blir de spännande att se hur ni visar upp er Påsk, lycka till!

Nästa vecka ska vi ta ordet "Fågel"



7 kommentarer:

Lisa sa...

Det var min själ en supergullig påskkärring! De små "kärringarna" som dyker upp denna högtid lyser verkligen upp tillvaron. Bättre än alla blommor :)
Tema fåglar... Det låter som någo för mig :D

Påskkramar, Lisa

Anette sa...

Raraste lilla påskkäringen jag sett på länge!
Längtar efter de små solarna. De kommer väl.
Fortsatt glad påsk!
/Anette

Meta sa...

Vilken liten goding till gumma du har på besök.
Ha en fin fortsättning på Påsken
Kram Meta

Anki sa...

Det var då en väldigt rar liten påskkärring!
Och tussilago - åh vad jag längtar efter dem!
Kram

Irma sa...

Kivoja pääsiäisaiheisia kuvia
Hyvää pääsiäis jatkoa Susanne halit:)

ritva sa...

Ihania pääsiäis kuvia.Iloista pääsiäistä teille kaikille,halit ♥♥

sylvi sa...

Maailman kaunein pikku-pääsiäisnoita. Todella hyvä kuva. Ensimmäin leskenlehti. Ihana. Halaukset.♥