söndag 6 april 2014

Växtkraft!

Börjar med att visa upp en av blommorna på pelargonerna som jag väckt till liv efter vintervilan. Jag har naturligtvis klippt ner och sedan planterat om den och nu vill den blomma :)

Har sått majs i år. De ska bli spännande att se hur de kommer gå för jag har aldrig gjort de förr :) det har börjat komma upp små spiror ur jorden. Kanske gör en bildserie på hur den växer upp.
 Nu till pumpan fröna som jag fick av min arbetskamrat Karina. Hon har i sin tur fått dem av en bekant vid hennes kolonilott så de är ursprungligen från utlandet :) oj vad kul de ska bli o se vad det blir av detta :) Här under kommer bilder på dess växtkraft bara idag. Första 2 bilderna tagna kl 9.00 i morses.

 blid nr 3 tagen vid 16.00
och den sista bilden är tagen vid ca 18.00 :) ni ser väl hur de växer  :)
 Kram till er alla där ute i trägårdsvärlden :) nu har det roliga redan satt igång




9 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Mycket bra växtkraft hos dig.

Mia sa...

Vilken hast han har din pumpa, otroligt vad den sträcker sig på en dag! Majs har jag i påse fortfarande, den kom aldrig i jord, är det för sent? Kul att se hur det går med dina :)

nattugglan sa...

men det va växtkraft ,man ser riktigt hur det växer.Så härligt med ditt växthus,

ulla laiho sa...

Växtkraft så det heter duga och det gör även dina bilder. De är helt fantastiska.

bokhyllan sa...

Nää...? Är det verkligen sant? Växer de så snabbt? Otroligt!

Irma sa...

Hei Susanne sinusta on tullut hyvää kuvaja niin kauniita kuvia olet kuvanut Hyvää vointia sinulle Halit :)

Charlotta sa...

Det växer så det knakar!
Häftigt med så kraftig tillväxt att man nästan kan se det med blotta ögat.

Anjas Hill sa...

Hejsan Suss!
Är ditt inlägg Söndagsfotoutmaning? Har du startat den igen? Är det växtkraft som är ordet?
Härliga foton på sann växtkraft i dina bilder!
/Anja

Fröken Tindra sa...

Jösses! Tala om att växa så det knakar! Spännande!
Kram!