lördag 30 april 2011

Kanske ett sånt rör som stöd?

Har ju hunnit en liten bit med projektet och här är nu läget :)

Idag åkte vi in till stan (Borås) och lämnade in Kais mc-däck, kollade på en mc till mej men ack den var för dyr för min budget :( får kolla vidare.
Sen åkte vi vidare till ramnaparken för jag ville visa Kai hur jag skulle kunna tänka mej ett stöd till vår klätterhortensia.
Vi passade på att titta in på museet som hade en liten utstälning av abstrakt konst (vi tittade även på dannike kvinnan, en kvinna på ca 20 år som de hittade i mossen vid dannike år 1942 och som legat i mossen jätte länge.

Och nu till det som jag tycker skulle va snyggt att ha i vår trädgård och kanske vid klätterhortensian. Vad tror ni?




i bakgrunden ser man ramnakyrkan där det just som vi var där var ett dop. bakom oss stod ett brudpar som en fotograf höll på att fota. de var verkligen vackra :) men ville inte fota dem.
Violerna som jag fotat här växer på taket till ett hus i ramnaparken.


Här under ser vi ramnakyrkan från en annan vinkel och med boken som håller på att slå ut.


9 kommentarer:

Rosor och Pioner sa...

Kommer att bli supersnyggt.
Ha en fin kväll
Kram Susanne

Monica sa...

Jätteläckert växtstöd! Klätterhortensia har jag oxå tänkt att införskaffa till vår trädgård... Håller tummarna för att du hittar ett åk snart så ni kan glida runt på vägarna, du och din Kai.
Tjingeling

Hanneles bokparadis sa...

rost är snyggt

Mia sa...

Så absolut ett perfekt stöd, så ser den ju fin ut om hösten också, när alla blad dalat ned. Skulpturella stöd måste vara idealiska när jag tänker efter. En sån fixar du, utan svets också :)

Stina sa...

Älskar rost i trädgården:) och i form av ett häftigt rostigt 'rör' kan det inte bli fel:)
Ha en fin söndag/Stina

SoF sa...

Nä men va kul och vilket sammanträffande att du också var och fotograferade i Ramnaparken igår.

Tror jag förstår vilket blomstöd du menar men har aldrig kollat in detaljerna - det ska jag göra nästa gång.

Tack för titt-in och kommentar/Ha det gott!

SoF sa...

...eller så klickar jag bara på dina bilder och kan se det ordentligt.
(jag var lite slarvig när jag kom in på din sida och kollade inte ordentligt - fy, fy...;)

ritva sa...

Oi siellähän kukkii valkovuokot kauniisti,hyvää jatkoa, Halit sinne teille

Gunilla sa...

Det blomstödet skulle jag inte ha något emot att ha i trädgården så himla läckert.

Vilken skir grönska det blir när löven börjar slå ut. En underbar tid.

Mc. jag det skulle jag ochså vilja ha en egen men jag har inget mckort.Det skulle jag ha tagit för flera år sedan men jag får åka där bak i allafall. Hojen skall inregas nu idagarna så då blir det en premiär tur.

Ha det gott
Gunilla