söndag 10 april 2011

Fluxfallet!

Vi tog en tur till Fluxfallet. Alltid lika härligt att se vattenfall :) och idag var det en perfekt dag för en utflykt dit. Här står Kai och spanar uppåt och fotar. Jag lutar mej fram för att se om jag kan få någon bra bild. Katrin hade klättrat upp en bit för berget, man ser henne knappt men hon är den lilla grå fläcken som är på vänster sida av mitten på fallet. Här är en närmare bild när hon kommit ner till oss igen. Det fotas förfullt.
Idag har man ju verkligen njutit av det sköna vårvädret med kaffe på trappen. Har även grejat i trädgården. Och avslutar helgen med grillat. En riktigt skön dag.

18 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Vilket fint vattenfall. Ni verkar ha haft en skön helg.
Kram!

nevva sa...

Vad häftigt! Har bara sett det ovanifrån och det var längesedan. Så dramatiska bilder!Kanske läge för en utflykt?
Kram

seijastiina sa...

Komea putous!
Mukavaa viikkoa sinne rajan taakse :D

ulla laiho sa...

Det är alltid spännande med vattenfall. Härliga bilder.

eila sa...

On tosi kaunis vesiputous.
Hyvää pääsiäisen odotusta teille kaikille.
Halaukset. <3 Kram <3
Ni är så duktiga.

Maria Berg sa...

Vilket vackert fall som följer klippan så härligt - en verklig natur promenad.

IET sa...

Vilket fint ställe. Jag kan inte komma på ens något litet, litet vattenfall i närheten av där jag bor. Måste vara många mil till det närmaste... Men ditt inlägg får mig iallafall att bli väldigt sugen på en skogspromenad till favoritutsiktspunkterna. Fin tid att vistas ute i naturen nu, när allt fortfarande är avskalat och bart och tydligt i "konturerna".
Hej, hej/i.

Anjas Hill sa...

Vilka fina bilder!/Anja

Christina sa...

Vilket fint vattenfall! Härligt med skönt väder, så man kan vara ute!
Ha det riktigt gott!
Kram!

Möllebacken sa...

Wow! och jag som tycker Forsakar på österlen är imponerande, detta var ju så fint. Och ni har fått våren till er oxå.
Kram Pella

Charlotta sa...

Vilken härlig utflykt. Perfekt utflyktsmål i den sköna vårvärmen.

bokhyllan sa...

Vilken härlig dag! Det är riktigt riktigt fin med vattenfall!
Kram till dig.

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilket vattenfall?
Precis som ni njöt vi av det fina vårvädret under helgen som gick. Nu hoppas jag vårvärmen kommer tillbaka till nästa helg:-)
Ha det gott
Birgitta

Skaparglädje sa...

Hej igen!
Titta in hos mig så har jag någonting till dig.

Rosor och Pioner sa...

Tittar in och önskar dig en trevlig helg.
Kram Susanne

ritva sa...

Mahtava vesi putous,halit teille:)

Suss o Kai sa...

:) ja Ritva se on kyllä mahtava. ei o niin pitkä matka meiltä sinne :) Halit Suss

Gunilla sa...

Vilken härlig utflykt ni verkar ha haft.
Underbart fina bilder.

Ha en fin fortsättning på helgen
Gunilla