fredag 8 april 2011

Blooming Friday - ögongodis!

Vad veckorna går fort :) nu är det fredag igen och nytt tema. Har haft 2 tuffa veckor med förkylning och så jättemycket nya intryck på min nya arbetsplats så man är helt slut på kvällarna. Har kanske inte lyckats så bra med veckans tema "ögongodis" men här kommer min lilla insats. Var ute på en promenad i eftermiddags och såg dessa små underbara krokusar och det är ju verkligen godis för ögonen. Här under kommer 3 bilder från trädgårdsmässan som jag var på för 2 veckorsedan, de är oxå tilltalande för ögonen.

Till sist kommer en bild som jag tog förra veckan när jag var på mitt nya jobb första dagen. Hade varit ute på promenad och tog vägen genom parken som skog och trädgårdsgruppen har som projektjobb och de har gjort ett jättefint jobb. Just här är det fortfarande mycket snö men man kan se dammen i framkanten och längst bort ser man min arbetsplats. Vi kommer nog att vara mycket i denna park i sommar. Hade tänkt att jag skulle tagit en bild på parken idag men de höll på att sätta upp en bro över bäcken som går genom parken, så de får jag ta på vid ett senare tillfälle.


Detta var vad jag fått ihop idag men vill ni se andra inlägg så gå in hos Katarina med bloggen "roses and stuff"

Ha en underbar helg.

23 kommentarer:

Anonym sa...

I enjoyed your images. Love those rocks at the fair.

Anonym sa...

Det var ju jättefina bilder!! härligt våriga!

Kul med nytt jobb, vad är det för nåt? Nåt med trädgård förstår jag. :)

trevlig helg!

Skaparglädje sa...

Krokusen har man längtat länge efter att få se så det är riktigt ögongodis.
Trevlig Helg!

Margot sa...

Härligt ögongodis, visst blir man glad över de fina krokusarna!
Ha en skön helg!
Kram Margot

Anjas Hill sa...

Så kämpigt det måste vara att både vara sjuk och samtidigt börja ett nytt jobb. Men, du lyckas locka fram bilder som är riktiga ögonfröjder!

(Maken hämtade sin hoj idag från vinterförvaringen...jag äker dock aldrig på pallen...)/Anja

Mia sa...

Krokusen är så söt, riktig vårtecken, då är snart all snö borta. Krya på dig :)

Unknown sa...

OI sulla jo krookukset kukkii, kuinka ihanaa. Täällä alkaa vihdoinkin lumet sulamaan kun sataa vettä mutta kukkia saa vielä odotella.
Onnea uuteen työpaikkaan:)
Halit

Anette sa...

Vilken härlig arbetsplats du verkar ha, även om det fortfarande var snö. Jo, nog blir man trött av nytt jobb, men vips så är man i rutinerna. Hoppas nu din förkylning blir bra också. /Anette

Stina sa...

Krokusar är verkligen ögongodis på våren. Jag längtar tills mina tittar fram:)
Mysiga bilder från mässan.
Ha en fin helg /Stina

Berit sa...

ÅÅ krokusar:)
Ha en underbar dag!!

sweetbay sa...

The park and the pieces from the garden fair look very nice. Hope you are feeling better and settled into your new job soon. Have a lovely weekend!

nevva sa...

Såg tussilago vid vägkanten idag!
har du tagit fram MCn än?

Magdalena sa...

Så underbara bilder från mässan och en bra tolkning på veckans tema.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Inger sa...

Idag har första krokusen slagit ut hos mig:)
Trevlig helg!

Lena/isklockan sa...

Tycker du har lyckats jätte bra. Jätte härliga " ögongodis " bilder.

Kram

Helens trädgård sa...

Du bjuder på härliga ögongodisar!
Krokusen är en fin vårväxt!
Trevlig helg!

Monica sa...

Mysiga vårbilder hos dig ☺ hos mig kikar ju Krokusarna oxå upp och det ger verkligen vårkänslor ... Fortsatt Trevlig Helg
Tjingeling

Rosie Gan sa...

Thanks for your lovely comment on my eye candy. I like your post today especially the garden ornaments. I'm following your blog.
Rosie

Laila sa...

Vilken ovanligt vacker krokus! Eftersom du hittade den på promenaden antar jag att du inte vet vad den heter? Synd!
Ha det gott!/Laila

Gunilla sa...

Härligt när krokusarna visar sig.

Vilka fina trädgårds grejor det fins man vill ju bara ha allt:o)

Ha en fin dag
Gunilla

Hannele på Hisingen sa...

Visst är det underbart :)
kram

seijastiina sa...

Ihana postaus, niin kevättä täynnä.
Krookukset ovat ihanat, jokohn meidän mökillä...

Katarina sa...

De där randiga krokusarna är så söta! Har ni fortfarande snö?