lördag 24 juli 2010

Charmen med att åka MC!

Man kan åka och hälsa på sina föräldrar :) men framförallt Man kommer så nära naturen jämfört med bilen :) Man hör väl kanske inte så mycket men man får dessa luktupplevelser. Vi körde förbi en som klippte gräset och då kände man genast den lukten. Eller när man kör förbi en jasminbuske som är i blom :) vilka dofter underbart :) eller när någon tänt grillen :) Man ser även så mycket som tex djur och natur.
Det är även skönt att känna vinden (Nu är ju inte jag någon som vill åka fort men lagom fort är skönt)
Men man kan även få motorproblem som inträffade mej idag :) trodde jag körde dåligt men de visade sig att det var något fel på hojen så fick lämna den hos morsan och farsan och åka bakom Kai hem. De blir att vi får åka och hälsa på dem kanske på måndag efter jobbet för att se om vi kan fixa den eller så får Kai köra den hem






3 kommentarer:

sylvi sa...

Ajaessa ei kuitenkaa voi jutella kaverille, niinkuin autossa.
No me voidaan koeajaa sitä täällä.
Jos vaikka itsekin innostumme ostamaan moottoripyörä, ja lähdemme maailmaa kiertämään. Hah, hah!

Suss o Kai sa...

:) ja det finns väl nakdelar med att åka hoj oxå :) men påvägen hem fick jag ju krama Kai och de kan jag inte göra när jag åker bil ;)
kör försiktigt om ni lånar hojen :)

Anonym sa...

ompa siinä kaunis motoristi:)ja hieno pyörä Ritva