tisdag 6 september 2011

Spänning på jobbet var det :)

Idag var vi en heldag på djurparken :) igår såg inte vädret så lovande ut regn och åter regn. Vi som sedan någon vecka planerat att åka till djurparken kunde ju inte avboka det nu. Så vilket väder det än skulle bli så skulle vi åka. Kan ni tänka er vilken tur vi hade :) solsken, några moln fanns på himlen men inget regn på hela vår utflykt :)

Dessa djuren (va de nu hette)tycker jag var vackra, de hade sån fin färg.

De har gjort om på Borås djurpark så nu går man på en bro över björnarna. Men jösses så stora de är, skulle inte våga möta en björn. Tänk den där pojken som i vintras åkte in i ett björnide, så rädd han måste blivit. Huuua


Här har de radat upp sig för familjefoto (lejonhannen ville inte va med)


Savannen va sig lik. De åkte in med bil för att mata djuren när vi stod där och tittade.


Och den lilla bondgården är ju ett måste :) såna här killingar ska jag ha när jag hittar mitt torp.


Ja det här kan man väl kalla för ett spännande jobb :) ni ska veta att jag är helt slut så de har inte hänt så mycket sen jag kom hem från jobbet :) nu ska jag krypa ner i sängen så jag orkar upp imorgon. Natti natti

10 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Vilken tur ni fick med vädret och fina foton fick du på djuren också. När jag var riktigt liten besökte jag Borås djurpark men det är MÅNGA år sedan nu.
Kram!

Mia sa...

Ett sånt jobb är fantastiskt. Och vilken tur med vädret :)

Rosor och Pioner sa...

Vilken fin och härlig dag ni fick bland alla djuren.
Kram Susanne

ritva sa...

Ompa hienoja kuvia eläintarhasta,Halit<3

Mona sa...

Ser ut att vara en jättefin djurpark med en massa spännande djur! Och fint att ni hade tur med vädret.
Kramar, Mona

Lotta sa...

Vilken otrolig tur med vädret. Perfekt för att titta på spännande djur.
Kram

Gunilla sa...

Vilket spännande jobb du har. Härligt med utflykter som förgyller vardagen.

Ha en riktigt trevlig helg
Gunilla

Lisa sa...

Att gå på djurpark är jättekul! Tänk att dessutom få göra det på arbetstid ;-)
Jodu, någon björn vill man inte möta, inte heller lejon även om de ser gulliga ut. Jättefin bild! Getter tycker jag också om, men de passar inte mig som gillar blommor. Tala om små rabattförstörare! Fast de är otroligt gulliga och trevliga!
Kram på dig

ulla laiho sa...

Håller med - vilket härligt jobb du har!

bokhyllan sa...

Vilken härlig dag. Kul jobb du verkar ha!

Glad lördag! Kram.