torsdag 17 maj 2012

Kristi himmelfärdsdag = Gökotta

Ja Kristi himmelfärdsdag har för mej alltid betytt gökotta :) de har vi gjort nästan varje år sen jag var en liten kotte. 
Ja vi kom ju kanske inte iväg i ottan men vi kom iväg :) och vi hörde göken flera gånger. Även om de kom lite regn så hängde ingen av oss läpp. Vi beslöt oss för att inte åka så jättelångt i år så vi åkte till Vänga naturreservat. Där finns det en led på 2,3 km, rätt så lagom i detta vädret.
 Brorsans goa pojkar Samuel och Anton var med oss, Rebecka, Lillis och lilla Steffy, Mamsen och Papsen och Kai och jag.

 Lillis kollar in fågel livet i sump marken :) just här tror jag de var 2 svanar som körde iväg 2 Kanadagäss

 Det var mycket njutningsfull natur och dagen blev lyckad.
Vi avslutade med grillad korv hemma hos oss :)

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Ni är modiga som ger er i väg på gökotta i regn och rusk. Men det är trevlig gemenskap när man är några stycken och ni verkar haft det bra,
Kram!

ritva sa...

Teillä on ollut mukava luontoretki.Halit.

Malin sa...

Vad mysigt! Och vad duktigt av er i detta trista väder:-)

Lisa sa...

Det finns inget dligt väder, bara dåliga kläder! Sade torparkärringen snusförnuftigt, hihi. Ni verkar ha haft en kalasutflykt. Härligt när hela familjen är med!
Att vandra gillar jag skarpt, men det var länge sedan jag gjorde en riktig vandring. Jag har ju planer på att åka till Ottenby fågelstation (Öland) och däromkring finns leder. Får se när det blir, så mycket ska göras hemma...

Kramis från Lisa

Hanneles bokparadis sa...

Härligt :)
Det ska börjas i tid...
kram

Rosor och Pioner sa...

Vilken trevlig tur. Hörde göken hörom morgonen när jag var ut med hundrna.
Trevlig helg
Kram Susanne

sylvi sa...

Kiitos vaan seurasta. Oli kiva retki.
Kram.