lördag 19 maj 2012

Arbete i trädgården!

Dagen i ära har jag ägnat åt dessa gulingarna som finns överallt :)
  har rensat några rabatter oxå så har en stor kvar + trädgårdslandet som har växt igen helt och hållet (puh) men, men så blir det när man inte håller efter :) men blir de bra väder imorgon så får jag allt ta tag i den. Mina tulpaner står i blom :) kanske borde jag satsa på mer tulpaner? hm jo så får de nog bli till hösten, massa tulpan lökar och kanske lite narsisser i olika färger oxå.

 När jag låg där och rensade kunde jag bara inte låta bli att ta en bild på mina vivor som snart är överblommade :) 3 färger som liksom flyter ihop.
Ha nu en bra Lördagskväll på er alla.

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Underbart fina vivor, jag har bara den vanliga gula, kanske skulle satsa på att köpa en annan färg också.

Om du har en trädgårdshandel i närheten där du bor kan du gå till honom/henne och fråga om du kan få eller köpa deras omblommade tulpanlökar. Det gjorde jag förra våren och fick en hel kasse fylld med tulpanlökar, jag fick plocka själv hur mycket jag ville ha och allt fick jag gratis.

Lena/isklockan sa...

Skönt med trädgårdsdagar. Att få lite gjort....Det är så roligt när lökarna det blommor på våren . Fina tulpaner och vivorna likaså.

Kram

Laila sa...

Förstår din längtan efter fler tulpaner, just nu och några veckor framöver är de underbara. Gillar de flesta även i "förfall" - men de vissnande bladen är inte så roliga. Försöker se till att de döljs av annan växtlighet tills det går att vrida bort demutan att skada eller få upp löken...
Ha det gott!/Laila

ritva sa...

Ihania kukkasia,hyvää viikonloppua:))

Monica sa...

tulpaner tulpaner, kan man ha hur många som helst! Jag har likadant med vivor som du och mina har precis börjat blomma.
Tjingeling
Monica

Irma sa...

Kauniita ovat Susanne sinun kukkaset
hauska katsella niitä
hyvää viikonloppua

Puumuli sa...

Så härligt intensiva färger du visar! Jag älskar tulpaner men kan tyvärr inte plantera dem p g a sorkarna som äter upp dem under vintern...

Ha en fin helg!

Kram
sari från Puumuli