fredag 16 december 2011

Blommig fredag - och 'Decembers fröjder'.

Nu var det ett tag sedan jag skrev något. Men idag tog jag mig tid och kraft att vara med på Blommig fredag. Fler bidrag hittar du hos Katarina

Dessa bilder tog jag förra veckan när vi hade glädjen att få njuta av den vackra snön och en ljusblå himmel och det tycker jag är en av decembers fröjder.

Har tagit dessa kort på jobbet (hemma är man ju inte förrän det är mörkt igen)
Adventsstjärnan har vi fått upp i fönstret och det är ju något som verkligen är en fröjd att få sätta upp i fönstren och även adventsstakarna.


Ha en skön helg

13 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Jag vill också ha snö... som den norrlänning i söder jag är...

Anette sa...

Frostvita träd är bland det finaste som finns vintertid!
/Anette

Lisa sa...

Härligt att se ett livstecken från dig! Jag gissar att du jobbar och sliter och sedan har fullt upp med julbestyren. Jag blir iaf glad att "se" dig!
Fina bilder! Jag håller med om att naturen är vacker när snön lagt sig, men det räcker med en vacka eller två för min del.

Fredagsmys ordentligt nu,
många kramar från Lisa

Skaparglädje sa...

Härlig vinterbilder, så mycket snö har inte vi fått än.
kram!

Sarah sa...

så rent och ljust med snö, längtar...
kram

Unknown sa...

Åh, snö! det behövs egentligen för den rätta julstämningen. Men skönt med rena vägar å andra sidan:)
Kram!

Mia sa...

Ett vackert vinterlandskaå som du visar. Så är december när det är som bäst :)

sylvi sa...

Kauniit kuvat olet ottanut.
Meillä on vielä maassa lunta.
Kram♥

Lena/isklockan sa...

Det ser helt fantastiskt härligt ut...sol och snö.

Kram

AnnA sa...

Hej!
Underbara FRÖJDEFULLA decemberbilder med snö! I Skåneland mest regn och blåst...
Trevlig Helg!
Kramen!
AnnA

ritva sa...

Kauniita lumisia kuvia,täällä ei ole ollut lunta yhtää.Halit

Anjas Hill sa...

Vackra bilder på december. Det är ju så man önskar att det se rut, men så ser det inte ut här hos oss. /Anja

Katarina sa...

Så vackert med snö! Längtar...
Ha en skön söndag!