fredag 4 november 2011

Blooming friday "det är en fälla"

Dessa bilder är inte med den bästa bildkvaliten och inte heller med den bästa fantasin heller :) men gör ett försök att få till dagens tema på mitt vis i alla fall.
Denna Clematisen blommar i min trädgård nu och det känns väl som om den fångats i en fälla för det är ju så varmt ute för att vara i denna årstiden och när som helst kan frosten komma, den är lurad in i frostens fälla.



Hade jag haft en bra ide på hur jag skulle kunna lura in denna lilla rackare i en fälla, så skulle jag ju slippa dessa jordhögar och uppätna rötter. Så det jag behöver är en fälla.


Detta är inte riktigt en fälla :) men den skulle väl behöva fälla sina gula blad nu:) eller?



Här har ni min tolkning på dagens tema och fler hittar ni hos Katarina.

Ha nu en skön Alla helgona helg.

22 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

ur led är tiden...som den gode Shakespeare skrev...
men vintern kommer, skulle inte förvåna mig om januari blir den kallaste månaden på mannaminne!
kram E

sylvi sa...

Kauniisti vielä kukkii klematis.
Loukkuun on kukka jäänyt, vaan ei ole myyrällä loukkua.
Halaukset!♥

Anette sa...

Måtte vi slippa den kallaste januari i mannaminne, lagom varmt vore fint. Ljuset återkommer i januari!
Klematis i blom nu vore bonus. Njut så länge det varar.
/Anette

Skaparglädje sa...

Tycker det var en bra tolkning på temat.
Kram!

Anonym sa...

Klematisen är ju så vacker och nu har du ju fångat den på bild för att njuta av när snön och kylan kommer.

Lena/isklockan sa...

En väldigt vacker klematis. Tråkigt med såna där uppgrävda hål.

Kram

Helens trädgård sa...

Vacker Klematis som du får passa på att njuta av så länge det går.
Men vad trist med en stor uppgrävd jordhög... hoppas marodören fastnar i en fälla av något slag.

Trevlig helg!

ritva sa...

Kauniisti viellä kukivat.Onko tuo myyrän kasa,Mikan pihallakin niitä on.Hyvää pyhäinpäivää Halit

Annica Vi tre & trädgård sa...

Fin tolkning av temat!

Bra att hitta positiva bitar av allt, de marodören som en utmärkt jordförbättrare - om han inte äter upp FÖR många rötter;-)
Trevlig helg! Annica Vi tre & trädgård

Monica sa...

Många växter inser nog inte att det är en fälla att blomma så här sent på hösten ... Inge kul det där med någon liten rackare som gräver i rabatten. Hoppas du kommer på nåt sätt att fånga den.
Tjingeling

Sarah sa...

hoppas din vackra clematis klarar sig när fällan slår till.
Kram

Merja sa...

Fin klematis! Tänk så länge vi har blommande växter i år. Bäst att njuta, rätt vad det är en morgon är det väl alldeles vitt:)
Trevlig helg!

Christina sa...

Kul tolkning på temat! Vilken fin klematis!
Igår åkte jag förbi dina trakter. Kom från Od och åkte till Borås.
Ha det gott!
Kram
Christina

Lisa sa...

Snygg tolkning med clematisen, men om man ska tro väderrapporten så kommer den att slippa frostfällan ett tag till. Underbart! Jag hoppas att den får blomma länge än...
Ha en kalasmysig fortsättning på helgen och på med TV:n nu. Det börjar snart...

Kramisar, Lisa

Hannele på Hisingen sa...

Underbart :)

Katarina sa...

Ja, i år är det många blommor som kommer överraskas av frosten...
Önskar dig en skön söndag!

ulla laiho sa...

Det var ju massor av bra tolkningar! Och fina bilder!

Gunilla sa...

Clematisarna blommar hos mig ochså, det är nästan synd om dom för de kan ju frysa bort när som helst.

Ha det gott
Gunilla

Cika sa...

Jättefin klematis! Och visst har de växter som blommar ännu gått i en fälla..man vet aldrig när det tänker bli kallt!
/Cika

Charlotta sa...

Det är nog samma sorts clematis som blommar hos både dig och mig. Vilken tuffing!
Att fånga sork/mullvadar i fällor skulle nog många vilja. Peppar, peppar har inte varit problem hos mig på länge, länge.

Ha en fortsatt skön söndag. :)

Mia sa...

Herr Mullvad han är ju så söt så man vill ju egentligen inte fånga han i nån fälla men vad gör man...???
Tycker absolut att ni ska åka ner nästa år och titta på Österlen lyser, det är jättefint i många byar.
kram från mig

Mia sa...

Fånga såna små är nog inte det lättaste, vad gör man, gillrar fällor nere i hålen eller?