onsdag 1 juni 2011

Gediget arbete!

Vi var på en tur lite nedanför Ulricehamn idag och där stannade vi vid en nerlagd järnväg som gjorts om till cykelbana.

Vid ett ställe där de varit tvungna att ta sig genom berget.

På den tiden detta byggdes fanns det kanske inga maskiner som borrar.


Man kan se hur de har huggit ur bitar ur berget för att komma igenom.


Ett riktigt gediget arbete för att få tåg att komma fram även där bergen står ivägen.


Jag tror jag ser sommaren i antågan på andra sidan :) Kram Suss

6 kommentarer:

Sarah sa...

du tror rätt, det är sommaren som syns. Kram

Lisa sa...

Jodu, de visste vad arbete var förr! Nu piper folk om de måste skala potatisarna själv (var fick jag det där ifrån då). Vanligt, hederligt kroppsarbete är skönt när man annars har ett mer "tänkande" jobb. Jag gillar Sisyfosjobb, att släpa omkring sten = ) Undrar vad ditt habiliteringsjobb går ut på? Kan vara av den sorten som gör att man vill slita lite på fritiden (f´låt att jag är nyfiken, det tillhör mitt jobb).
Nu ska jag sluta skriva och konstaterar bara att det är sommaren i slutet av tunneln!
Kram!

Monica sa...

Det är fantastiskt spännande att titta på sånt gammalt hederligt arbete. Nog är sommaren på antågande allt ☺
Tjingeling

Mona sa...

Vilken härlig tunnel! Och visst är det sommaren som syns där i andra ändan!
Kramar, Mona

Anonym sa...

Tänk vad några har fått jobba//Britt

seijastiina sa...

Kiva luola ja komeat kalliot!Läpi vaikka harmaan kiven, nyt sopisi sanoa ;D