tisdag 1 maj 2012

En skön 1:a Maj!

Vilken underbar dag det varit ute idag :) så varmt och skönt med blå himmel, fågelkvitter och blommor som börjar slå ut i trädgården :) Dessa planterade jag i höstas (minns ej namnen på dem)
Vi hade bestämt i helgen för att åka till Gekås och handla lite (nja vet inte om man kan handla lite där) Vi ska ju på Steffys dop näst, nästa helg så var där och hittade lite kläder som kan passa bra då. Sen åkte det väl med lite annat kul oxå, som denna söta nyckelpiga:
 Och denna lilla grodprinsen:
För någon vecka sedan köpte jag 2 st hjärtformade ljus hållare som jag hängde upp i mitt äppelträd idag :) hoppas på att kunna tända lite ljus i dem i sommar eller kanske mer till hösten när de blir lite mörkare ute på kvällarna igen.
och idag köpte jag en pedistal på Borås loppis som jag tänkte jag kunde ha till ett fågel bad ute i trädgården, ska de om jag kan få tag på något fat att ha ovanpå.
Hoppas ni haft en bra dag allihopa för det har jag haft (ja förutom när jag stod i provhytten på Gekås för det är aldrig roligt)

9 kommentarer:

ritva sa...

Ihanat valkovuokot,kaunis leppäkerttu ja komea sammakko,Halit:))

Irma sa...

Kauniit valkovuokot on sinulla ja
ihana Leppäkerttu Hienoa Susanne Halit

sylvi sa...

Siskoseni katsokaa tarkemmin, nehän ovat botanisia tulppaaneja. (Botaniskatulppan)
Kaikkea mukavaa olet puutarhaasi ostellut.
Kyllä muistetaan ettet halua vaatteita sovitella. Hi hiiiii Halit

Lisa sa...

Ännu en fin utflykt och dina fynd är verkligen fynd. Det kommer att bli kalasmysigt med ljuslyktorna i trädet. Ditt blivande fågelbad borde passa den kräsnaste av våra flygande vänner. Det kanske vore något för mina polare = )
Ha en fin onsdag och var försiktig i solen!

Kram, Lisa

Louise sa...

Inte så lätt att förstå kommentarerna ovan, gissar att en kommentar säger att det är botaniska tulpaner! Fina är de i alla fall! Blir säkert bra med ett fågelbad på ditt fynd. Du får återkomma med det färdiga resultatet!

kram louise

Skaparglädje sa...

Konstigt att det alltid blir lite extra man köper utöver det man tänkt. Men det är roligt när man hittar små "annorlunda# saker.
Piedestalen är jättesnygg, du får göra ett fågelbad i betonggjutning att sätta på.
Kram!

Hannele på Hisingen sa...

Härliga tider nu :)
kram

Charlotta sa...

Vilka fynd du är ute och gör. :)

Ang tesen att 7 citronfjärilar ger krav på bad, så hävdar jag att det är samma fjäril som jag ser varje gång. ;) Huga för att behöva hoppa i plurret redan...

bokhyllan sa...

Grodan är ju bara för söt!
Min syster och jag ska till Ullared nu i helgen. Ska hålla utkik efter en sådan liten söting :)

Ha det bäst! Kram