tisdag 10 april 2012

Fynd, Svets och ideal ålder!

Förra veckan gjorde jag ett fynd :) (ja de var det enligt mej i alla fall) detta bordet köpte jag för 35 kr och det tycker jag är helt överkomligt. Lätt att flytta och placera där man behöver det.
 Och idag var det Kais tur att handla loss lite :) hans gamla svets ville inte längre vara med (efter 28 trogna år) så nu var vi iväg och han köpte en ny. Jag fick prova den lite granna :) ojoj riktigt kul så nu blir det nog att jag kommer att börja med lite trädgårdskonst.
 Sist men inte minst, jag lovade ju att berätta min ideal ålder. Jo jag anser nog att den är vid 10 år :) Man behövde inte bry sig om räkningar, matlagning, planering av olika saker. Skolan ställde ingen större press ännu och man var tillräckligt stor för att kunna vara ute och leka själv utan större tillsyn :) Sen vet jag av erfarenhet att alla åldrar har sin charm och att man ska njuta av det som bjuds av tiden som är och komma skall :) Avslutar med att visa en bild av min mormor.

6 kommentarer:

ritva sa...

Entisöitkö pöytää.Ihana Äitin kuva,halit:))

Skaparglädje sa...

Ibland har man tur och kommer över fina fynd. Men Kais svets var nog inte lika billig,eller hur?

ulla laiho sa...

Jag blir lite tårögd när jag ser din mormor - min dog i februari för 40 år sedan och en månad senare föddes min dotter.

Ska bli spännande att se dina svetsade alster.

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Grattis till era fynd! Själv har jag just fyndat en enorm tvätthög efter en veckas bortavaro...mindre kul...
kram

Lisa sa...

Gilla fynd! Klart du ska prova svetsa! Det är riktigt kul! Inte så helt lätt, men övning ger färdighet.
Smart å´lder du valde. vet inte varför jag glömde bort barndomen... Jag håller helt med det du skriver!
Ha en mysig kväll. Jag ska kola in dagens inlägg i mörrn, nu är det sovning som gäller = )

Kram, Lisa

Irma sa...

Susanne hei Kiva että laitot äidin kuvan Halit