lördag 21 april 2012

Alingsås och loppis!

Idag hade jag tänkt greja i trädgården men så blev de visst inte :) Först åkte vi till Alingsås för att kolla in en butik som Josse hade hört talas om och även köpt en lampa ifrån via nätet. Så med spänning åkte vi dit. Hm vilken besvikelse de blev. Inte alls som vi trodde att de skulle vara. för att söka tröst åkte vi till godis fabriken och köpte lite godis.  På väg hem stannade vi vid en loppis i Skogsbygden (ligger någonstans mellan Ljurhalla och Bredared) Gjorde ett litet fynd där och vi kommer åka dit igen för vi hade inga pengar med oss så tyvärr räckte det ju inte mer än till det jag hittade.
Vi stannade även till vid Vänga kvarn tog lite foton och kollade in i deras lilla butik. Det är ett lite mysigt ställe dit man kan åka och ta en kopp kaffe till sommaren :)


Måste ju visa upp mitt lilla fynd på loppisen oxå :) är svag för troll och har en liten samling och denna lilla gubben passar verkligen in :)
Ha en bra Lördagskväll Kram Suss

8 kommentarer:

Den Ofrivilliga Bloggaren sa...

Ah! Dy har fyndat en kompis till mig! Jag är ett Penntroll...Åtminstone ser jag ut som ett sånt på morgonen...
kram

Hannele på Hisingen sa...

Vilken kul gubbe...
kram

Berit sa...

Det är kul att åka runt på loppisar och göra fynd.
Ha en underbar helg!!

Anjas Hill sa...

Låter trevligt med små ställen där man kan fika eller göra små fynd. Troll är något som jag är också svag för...den där ser ju ut som en riktig Peikko Vaari;)))!
/Anja

Britt sa...

Kul när man gittar sådant man samlar på. vlken fin utflyckt det kan bli till sommaren.

ritva sa...

Hieno viulunsoitaja joen rannalla,halit;))

Lisa sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men utflykten blev ju jättebra iaf!
Det där med att inte ha kontanter med känner jag igen. Hur många loppisar och liknande har man inte åkt förbi utan att kunna handla! Numer har jag alltid en slant i plånboken, det kan ju dyka upp någon som säljer plantor ;-)

Kram, Lisa

Irma sa...

OLIPA HAUSKOJA ESINEITÄ MYYTÄVÄNÄ
SINULLA VARMAAN OLI HAUSKA MATKA
hALIT