söndag 11 september 2011

Hamnade i Småland idag :)

Kai är ute efter en vinterbil och undrade om jag ville åka med till Vetlanda för att titta på några stycken där som han gärna ville se och jag kan ju inte annat än att säga ja, gillar ju utflykter.
På vägen från ett av ställena såg vi skyltar om att de fanns en borgruin och Kai stannar så gärna för min skull för han vet så väl att jag gillar såna ställen. På så sätt hamnade vi på Hultaby borgruin.

Ett fint ställe med mysig natur runt omkring och det ligger vid en liten sjö.



Här står jag och fotar något på marken. Ni som törs kan se bilderna längre ner.


Kai balanserar på muren. Efter denna bilden på Kai bör ni som har ormfobi sluta för runt borgruinen hittade vi 14 stycken små ormbäbisar och tror nog det fanns väldigt många fler.


De var med spänd glädje man gick runt och letade orm :) har aldrig sett ormbäbisar förr och så idag 14 stycken :) men måste säga att man var rädd att man skulle få in dem under byxbenet. Kommer nog drömma om dem inatt :)







Ni som fortfarande är kvar :) ha en skön vecka Kram Suss

13 kommentarer:

sylvi sa...

No olipa teillä tuuria kun näitte niin monta käärmettä.
Älä nyt uneksi niistä vaan ihania unia. Oiken hyvää yötä , nuku hyvin
kram♥

Sarah sa...

Borgruiner och fotbollsspelare, fina foton, tycker jag om ormbilderna däremot hoppade jag över.
Kram

Charlotta sa...

Hihi, ingen ormfobi här inte. Tvärtom, jag ser alldeles för få ormar. På 22 år har jag bara sett en enda levande orm där jag bor... Då lekte min nyopererade katt med en huggorm. Hmmm jag tyckte han var lite otacksam efter alla tusenlappar jag hade betalat för att hålla honom vid god hälsa... Jag lyckade skilja katt och orm och katten levde gott i många år till. Ormen dog visst, ryktet sade att grannen hade hittat en orm och slagit ihjäl den. Fast de är fridlysta...! Hmff

Lisa sa...

Synd att ni var i fel del av Småland;-)
Ruiner gillar jag! De sätter fart på fantasin. Att de sen kryddas med lite ormar är bara kul. De var söta! Jag håller dock med dig om att man inte vill ha dem i byxorna!
Kram

ritva sa...

Kauniita maisemia, voi miten monta käärmettä näitte,minä en ole nähnyt yhtää käärmettä moneen vuoteen Halit:)

Britt sa...

Kan inte säga att jag gillade bilderna av ormarna men jag tittade lite ialla fall. Härligt med en höst utflykt//Britt

Skaparglädje sa...

Och jag var i Eksjö i lördags, ligger inte långt från Vetlanda.

ulla laiho sa...

Det var fina bilder på ormarna. Jag har försökt flera gånger att fota ormar men mina bilder blir så suddiga och skakiga - nu vet jag vad det suddiga kallas - ormfobi.

Rosor och Pioner sa...

Gillar oxå att stanna till vid ruiner...intressant. Spännande med alla ormbebisar, hur gick det drömde du om dem.
Kram Susanne

Möllebacken sa...

Det är spännande med ruiner och ännu med spänning blir det med ormar runt benen... hu!!!
Kram Pella

Christina sa...

Du måste väl nästan åkt förbi här!? Vilken spännande utflykt!
Ha det gott!
Kram
Christina

Lotta sa...

Här gillas det ormar, men inte i byxan, tack. Vackra bilder!
Kram

Anjas Hill sa...

Vilka vackra, snälla snokar! Oj, vad jag gärna skulle se dem i naturen, men det har jag inte gjort!Du kan drömma sött om dem;)))!/Anja