måndag 8 november 2010

Trädgårdsbok!

Var på loppis i herrljunga för några veckor sedan och då hittade jag denna fina trädgårdsbok för endast 40 kr och det kan man ju inte bara gå förbi utan att köpa. Jag hoppas på att jag ska kunna få lite inspiration till hur jag kan göra i trädgården och kanske lite hjälp med vad för slaggs växter och framförallt vad för växter jag redan har :) Kan ju inte hålla på och ringa Mamsen och pappsen varje gång jag undra hur en planta ska skötas eller vad den heter :) Kanske jag kan kolla i denna nu under vintern så att jag kan sätta fart nu i vår :)

I denna bok finns
*råd på hur man sköter växterna.
*Skapa en bra grundplan för trädgården
*Trädgårdens växter
*Trädgårdsrummet
*Nyttoträdgård
Så jag tror nog allt att jag kan få en del hjälp av den :)

7 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Trädgårdsböcker får man aldrig för många av, och vilket kap 40:- är ju ingenting.
Kram

sylvi sa...

Siitä se alkaa.
Pian sinä opit itsekin kun kirjasta katsot ja tutkit talven aikana.
Kram.

Suss o Kai sa...

Anne-lie: man kan nog ha hur många trädgårdsböcker som hels för det ger en verkligen inspiration :)

Sylvi: Kommer nog ändå ringa er om jag undrar något :) känns ju alltid bra att rådfråga er

ulla laiho sa...

Ibland ska man ha tur - böcker är så dyra nu för tiden. Man kan alltid tipsa vad man vill uppvaktas med när man fyller år eller önskar till julklapp ... /Vänligen Ulla Laiho

bokhyllan sa...

Verkar stå det mesta i denna lilla bok. Perfekt och bara för 40 kronor!
Ha det gott. Kram.

Suss o Kai sa...

Ulla: ja det är ju en väldigt trevlig julklapp.

Ting o tankar: så liten var inte boken :) det är en bok på 574 sidor :) och allt detta för bara 40 kr

ritva sa...

Sinäkin,olet alkanut pitämään puutarha hommita,se on hienoa ja kun on oma piha jossa harrastaa:)))