torsdag 12 augusti 2010

Besök :)

Det var en nyfiken liten snigel som kröp runt på mina blommor.
Håller på att sprida ut denna väx jag inte kan namnet på :) den var inklämd bland lite högre växter så man knappt såg den.
Min mamma sa att jag kunde ju alltid prova att flytta den till min nya rabatt med stenkanten som vi gjorde i början av sommaren, så när jag grävt upp den och den låg och väntade på att bli delad och stoppas i jorden igen då kom denna vackra snigel krypande :) så himla söt :) och så nyfiken på allt.
Den riktigt tittade på mej :)















Så viga dessa djur är, de kryper runt med sitt lilla hus på ryggen som om de inte vore någonting :)
Är detta djurvärldens nomader???












6 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

kul bilder (fast de gör mycket skada)

Suss o Kai sa...

Hannele: de är ju det :) allt som är fint är ju inte alltid så bra :) men de får man leva med :) /Susanne

sylvi sa...

Ei muuta kuin tien toisellepuolelle etanat.
Se kukka on Varjorikko suomeksi. kram

sylvi sa...

Ruotsiksi sen kukan nimi on Skoggbräcka.

Suss o Kai sa...

Sylvi: trodde man skulle tillaga dem och äta dem :) det är väl en Fransk delikatess :) kram

Anonym sa...

Ompa etanoita.Ritva