tisdag 29 juni 2010

Mitt sommarprojekt!

Så här såg det ut i våras när jag fick min ide av att göra en blomster rabatt. Tänkte att min mamma och pappa är ju duktiga i trädgården och de kan säkert hjälpa mej med hur man ska göra så det blir snyggt.


Jag bad dem alltså komma till mej så fort min semester börjar och min första semesterdag var igår :) och vi satte igång tidigt på morgonen att gräva bort ogräs och en massa rötter.



Tur man har så flitiga föräldrar för det var ett hårt arbete och varmt var det oxå.



Nu kanske ni tror att jag inte gör så mycket :) tar ju bilderna så jag kan ju inte va med :)



Vi fick hämta fram en massa stenar till kanten för det är en upphöjd rabatt.



Det är ett himla pusslande med sten, men som jag skrev i min gamla blog så är jag ju väldigt fascinerad av just stenar och har varit det ända sen jag var liten. Min mamma var inte så glad i sten som jag :) kan bero på att jag alltid hade fickorna fulla med en massa fina stenar.



Nå vad säger ni??? snyggt?
ska gå ut och ta en bild på det idag så får ni se hur det ser ut så här dagen efter när den är redo att börja växa i. Fick aldrig någon bra bild på det igår, när de var helt färdigt :)

1 kommentar:

sylvi sa...

kiitos vaan. Hyvähän siitä tuli, kun jaksoit kiviä hakea ja latoa.